Adviseras telefonilösning för företag

Varför ska ni se över er telefonilösning?

Många företag har sämre telefonilösningar än nödvändigt eftersom få har tid eller kunskap att jämföra priser och avtal. Ofta sitter man "fast" i lösningar som är kostsamma och inte optimerade för verksamhetens bästa. Generellt kan Advisera erbjuda en mer kostnadseffektiv företagstelefoni - men det handlar självklart om mer än att enbart hitta ett billigt företagsabonnemang. En bra lösning ska leva upp till era specifika behov avseende täckning, funktioner, flexibilitet och service.

Den enskilda operatören eller leverantören har ingen skyldighet att se till kundens bästa vilket är en följd av att telefonibranschen är oreglerad - något du som kund kan kompensera för med vår experthjälp. Adviseras rådgivning är alltid kostnadsfri.

Rådgivning i världsklass

Ni får omgående en egen rådgivare som sköter insamlingen av information så att du spar tid.  Baserat på grundlig behovsanalys tar vi sedan fram ett skräddarsytt erbjudande. Som fristående partner kan vi alltid erbjuda konkurrenskraftiga priser då vi upphandlar stora volymer. Advisera har idag hjälpt över 1 700 företag till lägre kostnader och bättre lösningar inom telefoni. 

Advisera är helt oberoende och agerar opartiskt då vi har avtal med i stort sett samtliga leverantörer på marknaden. Din personliga rådgivare bistår er från initial analys hela vägen till implementering av er nya telefonilösning och ni får dessutom Adviseras support under avtalstiden. 

Vår process

Analys & Behov

Vi gör en grundlig analys av er nuvarande lösning –, antal abonnemang, behov av växellösningar, mobiltelefoner etc, samt gör relevanta jämförelser. av olika upplägg.

 

Rådgivaren försöker även utröna vad ni upplever skulle kunna fungera bättre och smidigare. 

Erbjudande & Implementering

Baserat på behovsanalys tar vi fram ett skräddarsytt erbjudande för just er verksamhet.

 

Vår ambition är att alltid erbjuda ett konkurrenskraftigt pris utan att tumma på funktionalitet eller service. Advisera är också med er i hela implementerings-processen.

Löpande support & Förvaltning

Som kund hos Advisera får ni alltid den hjälp ni behöver, oavsett ärendetyp. Vårt eget supportteam är besitter stor kompetens och arbetar tätt med de olika leverantörerna.

 

Vid driftsättningar är vi närvarande hela vägen och vi erbjuder även löpande utbildningar.

Optimering & Besparing

Vår ambition är alltid att sänka våra kunders kostnader på både kort och lång sikt samtidigt som funktionaliteten förbättras och flexibiliteten ökar – både idag och nästa gång det är dags.

Molnväxel

Därför är det ett bra val:

Det är lönsamt

Ett missat samtal kan vara en missad kund. För många kunder – oavsett bransch – är fortfarande en mänsklig röst i andra änden avgörande för om ett företag bedöms som pålitligt.

 

Med en molnväxel kan du styra och ändra hur samtalen ska tas emot eller koppla till någon extern telefonservice om ingen kan svara.

Professionellt och tryggt

Om någon kontaktar dig för första gången kan det ibland kännas betryggande att ditt företag uppfattas som lite större, lite mer moget. Med en molnväxel kan du uppnå den känslan på olika sätt – allt från ett proffsigt välkomstmeddelande till möjligheten att koppla vidare.

Flexibelt

Dagens molnbaserade växlar är anpassade för skalbarhet. Man kan enkelt både skala upp och ned medarbetare över tid om behoven skulle ändras.

 

Samma sak gäller funktionaliteten – lägg till eller ta bort funktionaliteter kontinuerligt och efter behov.

Ge bra kundservice

De flesta småföretag kan inte unna sig en växeltelefonist på heltid. Därför är det en fördel att molnbaserade växlar möjliggör att ni kan hjälpas åt i företaget att agera växeltelefonist – allt ni behöver är en mobiltelefon. Det går också att hantera din telefoni via datorn med hjälp av ett headset.

Jobba var du vill

Många företag har idag en rörlig verksamhet. Vissa jobbar ständigt på fältet, andra jobbar på distans hos kunder. Oavsett vart du befinner dig har du alltid alla växelfunktioner med dig i fickan, i din mobiltelefon.

Arbetsro

Med hjälp av hänvisning kan ett företag både se till att inte störas av samtal vid särskilda tillfällen, och att inte göra kunden som ringer alltför besviken. Tjänsten finns ofta i olika företagsabonnemang och kan användas för alla tillfällen när samtalen inte ska gå fram som vanligt.

Hänvisningen innebär att den som ringer får ett meddelande om att den de ringt till kanske är på ett möte, bortrest eller på lunch.

ETT AXPLOCK AV VÅRA KUNDER

holy greens.png
VA-gruppen_bla.png
hovding_logo_grey_frilagd.png
nedladdning.png
dogman.png
Schmitz_Cargobull-logo-66D9094754-seeklogo.com.png
stenströms.png
bimobject-logo-vector.png
75744521-2b52-4a19-a776-3359166726a9.png
Logo-skane_stadsmission_2N-300x192.png

Kontakta oss idag så berättar vi mer om hur vi kan hjälpa er!